Press release: Jan Kjellman is adjunct to the board (in Swedish)

08 Oct 2014

Huvudägarna i Oboya Horticulture har beslutat att föreslå nästa års årsstämma att välja Jan Kjellman till styrelseordförande. Fram tills dess att stämman hålls kommer Jan Kjellman att vara adjungerad i styrelsen. Med Jan Kjellmans breda internationella erfarenheter kommer han att kunna bidra stort i Oboya Horticultures framtida expansionsplaner. Med en sådan erfaren styrelseordförande är Bolagets styrelse komplett för att infria de planer som styrelsen har för bolagets utveckling att inom en period på fem år att uppnå en omsättning på en miljard SEK.

Jan Kjellman har en B.Sc. i företagsekonomi. Han har en lång och variationsrik karriär inom IKEA bl.a VD för IKEA of Sweden, IKEA Nordamerika och IKEA FOOD. Numera arbetar han med att kartlägga framtida IKEA marknader. Innan Jan Kjellman började på IKEA arbetade han som direktör hos Cashguard AB.

Jan Kjellman är styrelseledamot i AB Traction sedan 2005 och är styrelseledamot i Nilörngruppen AB sedan 2009. Dessutom är han styrelseordförande i Vertiseit AB och ledamot i BoKlok AB. Tidigare har Jan Kjellman varit styrelseledamot i JC Sverige AB.

Jan Kjellman har tecknat 30 000 st. aktier i samband med Bolagets pågående nyemission och har även investerat i 100 000 st. optioner med lösenkurs på 20 kr per aktier.

Frågor om Oboya Horticulture Industries AB besvaras av VD Robert Wu, tel 073-563 09 35 eller av styrelseordförande Mikael Palm Andersson, tel 070-899 80 70.

Pressmeddelande 2014-10-08 Jan Kjellman adjungeras till styrelsen