Press release: New business area - fertilizers (in Swedish)

25 Nov 2014

Oboya Horticulture startar nytt affärsområde inom växtnäring. Verksamheten utökas med produktsortiment inom växtnäring till konkurrenskraftiga priser.

Oboya Horticulture är stor tillverkare och distributör av olika tillbehör till odlingsbranschen. Som mål att vara en total leverantör inom odlingsbranschen kommer Oboya Horticulture bedriva verksamhet inom växtnäring. Verksamhet kommer att erbjuda ett sortiment inom växtnäring även kallat konstgödsel till de olika kundgrupperna som finns i branschen.

Målsättningen är att genom befintliga distributionskanaler snabbt komma ut på marknaden med produkterna.

Användning av växtnäring är utbrett inom odlingsbranschen och produkten används framför allt tillföra viktiga mineraler till jord och växter. Enligt många genomförda studier har det bekräftats att en odlare som investerar i konstgödsel får en skörd som är 5-7 ggr mer värdefull än gödselkostnaden.

Frågor om Oboya Horticulture Industries AB besvaras av VD Robert Wu, tel 073 56 30 935.

Pressmeddelande 2014-11-25 Nytt affärsområde - växtnäring