Press release: Oboya Horticulture receives a new order of substrates in China for approximately MCNY 1,6 (in Swedish)

12 Dec 2016

Oboya Horticulture tar en ny order av substrater i Kina till ett uppskattat värde om 1,6 MCNY.

Oboya Horticulture har genom sitt dotterbolag Oboya Commerce and Trade i Kina tagit ytterligare en ny order avseende leverans av substrater till odlare i Kina.

Oboya Horticulture har genom sitt kinesiska dotterbolag Oboya Commerce and Trade i Qingdao, Kina, tagit ytterligare en ny order från en större odlare i Kina. Ordervärdet uppskattas till ca 1,6 miljoner CNY. Leverans kommer att ske under första kvartalet 2017. Leveranserna avser Coco Peat och Peat Moss och används för att odla sallader, grönsaker och kryddor. ”Det är väldigt glädjande att vi tar nya order löpande avseende substrater i Kina. Vi ser en allt större efterfrågan på våra produkter bland våra kunder i Kina. Målet är att utveckla försäljning av substrater och ta marknadsandelar inom substrater i Kina”, säger Mikael Palm Andersson, VD för Oboya Horticulture Industries AB. För mer information, vänligen kontakta VD Mikael Palm Andersson, tel +46 0708-998 070.

Pressmeddelande 2016-12-12 Ny order i Kina substrater