Press release: Oboya Horticulture receives order in New Zealand and Australia for about MSEK 6 (in Swedish)

21 Sep 2016

Oboya Horticulture tar order i Nya Zeeland och Australien till ett värde om ca 6 miljoner kr.

Oboya Horticultures dotterbolag CombiPot ApS har slutit avtal om att leverera vår produkt för hemmaodling, ”PotatoPot”, till en återförsäljare i Nya Zeeland och Australien. Ordervärdet uppgår till ca 6 miljoner kr fram till 2019. Avtalet avser i dagsläget enbart en produkt, men vi arbetar med att etablera även vårt övriga sortiment.

”Det är glädjande att vi nu har fått ett riktigt genombrott på den australiensiska och nya zeeländska marknaden. Avtalet avser i nuläget enbart en produkt och uppgår till 6 mkr under 3 år. Marknaden i Australien och Nya Zeeland är mycket intressant för oss och vi kommer att intensifiera arbetet med att sälja in andra produkter. Det är också positivt att vi får försäljning i de normalt svagare kvartalen 2 och 3, vilket jämnar ut våra säsongsvariationer” säger Mikael Palm Andersson, VD för Oboya Horticulture Industries.

Pressmedddelande: Oboya Horticulture tar order i Nya Zeeland och Australien till ett värde om ca 6 miljoner kr